
Maisema Oulujärveltä 25.7.2025 iltahämärän jo laskeutuessa. Kuva: KivaaTekemistä.fi
Kivaa Tekemistä -kampanjat tavoittivat jälleen kesällä 2025 mainiosti lukijoita. Kiitos kohteille ja lukijoille!
Katsotaan ensin artikkelien lukijamääriä aikavälillä 1.5.-4.8.2025. Kyseessä on sivuston katselut, lähteenä Goolge Analytics.
Artikkelien katselukerrat 1.5.-4.8.2025. Vihreä pallukka kertoo, että juttu on julkaistu mainitulla aikavälillä.
Kuten tilastosta huomaa, myös osaa aiempien vuosien kampanjajutuista luetaan yhä vilkkaasti. Rivillä 6 oleva Oittaan minigolfin juttu on julkaistu keväällä 2023 ja rivin 10 juttu Lomamäen Lemmikkipuistosta Inkoossa kesäkuussa 2021. "Kuukauden kohde: Upea Sipoo vei jalat alta!" on julkaistu jopa kymmenisen vuotta sitten 6.10.2015!
Toisin sanoen monet asiakkaamme saavat kampanjajutuista erittäin arvokkaan hyödyn vielä vuosien päästä julkaisusta ja laskun maksusta.
Toki suurin osa tavoittavimmista jutuista on julkaistu tänä kesänä. Uutuuskohteet kiinnostavat, kuten tasokas Matinniityn puistominigolf, josta kirjoitimme 11.6.2025.
Pääset lukemaan juttujamme täältä.
Noin 900 henkilön lukijamääriin (lukukerrat) pääsivät juttu Heinolan Heinäsaaren lomakeskuksesta sekä juttu Etelä-Pohjanmaan Kurikassa sijaitsevista Lennolin ja Jokipiin Pellavan tehtaanmyymälöistä. Nämä julkaistiin kesäkuussa.
Heinäkuun alussa kirjoitimme Suomen suurimmasta patsasmyymälästä ja -näyttelysta Art Bouffantista. Se sijaitsee Muurlassa Varsinais-Suomessa Helsinki-Turku -tien lähettyvillä. Muurla on osa Saloa. Kohde kiinnosti aivan niin kuin kaksi vuotta aiemmin, jolloin viimeksi vierailimme Art Bouffantissa.
Kaikki taulukossa näkyvät uusien juttujen lukijamäärät ovat nähdäkseni kohteen koko huomioiden hyviä. Oittaan seikkailuminigolfista taulukossa on kaksi juttua, joiden kokonaistavoittavuus on noin 900.
Sosiaalisen median tavoittavuus on suurempi kuin juttujen lukijamäärä
Kivaa Tekemistä -kampanjatavoittavuus rakentuu useasta elementistä, joista artikkelin lukijamäärä on vain yksi, toki tärkeä.
Tähtikohteina asiakaskohteet löytyvät ensimmäisten joukossa sivustoltamme ja hakupalvelusta. Teemme Tähtikohteista sosiaalisen median päivityksiä kauden/vuoden ympäri. Lisäksi markkinoimme juttuja sosiaalisessa mediassa kohdennetusti seuraajillemme, alueellisesti sekä teeman mukaan.
Alla näkyy kahden markkinoidun Facebook-postauksemme tavoittavuustietoa kuluvalta kesältä.
4.7.2025 julkaistun ja markkinoidun some-postauksen tavoittavuus Facebook-alustalla.
Toisin sanoen heinäkuun alkupäivinä tekemämme toinen keskeinen markkinoitu some-postaus Lennolin ja Jokipiin Pellavan tehtaanmyymälöiden jutusta tavoitti kohdennetusti Facebookissa 7.600 henkilöä ja johti lähes 500 klikkaukseen.
Heinäkuun 3. päivä käynnistimme ensimmäisen some-kampanjan samana päivänä julkaistusta patsasnäyttely Art Bouffantin jutusta. Some-kampanja tavoitti Facebookissa kohdennetusti jopa 17 500 henkilöä. Klikkauksia joko alustan sisällä tai juttuun tehtiin 760. Nettovuorovaikutukset eli tykkäysten, reaktioiden, kommenttien ja jakojen määrä oli tässä kampanjassa puolestaan pienempi kuin edellisessä.
Lisäksi sisältöjämme jaetaan ja/tai markkinoidaan mm. Instagramissa, X:ssä ja joitakin sisältöjä LinkedInissä.
Kaiken kaikkieen asiakaskohteiden markkinoimiseksi on tehty jälleen tänä kesänä kovasti töitä ja saatu tuloksia aikaan. Kampanjamäärät ja tavoittavuudet vastaavat suunnilleen kesän 2024 tasoa.
Nautitaanhan loppukesästä!
t. Henri
--
Kampanjatiedustelut: Henri Elo, 0400 468 174, henri(a)kivaatekemista.fi